Do grilli Kamado Bono (dalej: grille) nabytych od dnia 01 12 2023 r. w MB Leto projektai oraz w punktach sprzedaży oficjalnych partnerów na Polsce (dalej: sprzedawca) ma zastosowanie ochrona udzielana zgodnie z zasadami ochrony BONO CARE, obejmująca grille Kamado Bono (dalej: zasady) na warunkach określonych poniżej:
1. Ochrona ma zastosowanie do następujących modeli grilli: Minimo, Media, Grande, Limited.
2. Ochrona obejmuje następujące zdarzenia:
2.1. Kradzież Grilla z włamaniem do stałego miejsca zamieszkania nabywcy grilla Kamado Bono (dalej: nabywca) lub na teren będący jego własnością bądź uszkodzenie tam grilla;
2.2. Uszkodzenie grilla w stopniu uniemożliwiającym jego użytkowanie, rozbicie grilla w wyniku klęski żywiołowej lub gwałtownej i nieprzewidzianej czynności jego posiadacza.
3. Ochrona ma zastosowanie do jednego zdarzenia w okresie jednego roku, począwszy od momentu nabycia grilla.
4. Obszar ważności – na terenie Polski.
5. Ochrona ma zastosowanie do grilli nabytych od dnia 01 12 2023 r. w MB Leto projektai oraz w punktach sprzedaży oficjalnych partnerów w Polsce.
6. Nie ma potrąceń ani postanowień dotyczących amortyzacji, ale Kupujący musi ponieść koszty wysyłki nowego grilla lub jego części, które są ustalane indywidualnie, zgodnie z miejscem zamieszkania Kupującego.
7. W razie wystąpienia zdarzenia przewidzianego w zasadach grill zostanie wymieniony na nowy – na taki sam lub lepiej wyposażony. Jeśli zostały uszkodzone jedynie części grilla mogące podlegać wymianie, do nabywcy są wysyłane tylko te części, a za ich wymianę zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez sprzedawcę odpowiada sam nabywca. Koszty transportu pokrywa nabywca.
8. Po dokonaniu oceny sytuacji sprzedawca decyduje o tym, czy wystarczy wymiana poszczególnych części, czy cały grill powinien być wymieniony na nowy.
9. Ochrona ma zastosowanie do:
9.1. Ogrodzonych terenów stale zamieszkanych. Jeżeli teren jest otoczony ogrodzeniem o wysokości co najmniej 1 (jednego) metra, nie ma konieczności przypinania grilla;
9.2. Nieogrodzonych terenów stale zamieszkanych. Jeżeli grill jest przechowywany na nieogrodzonym terenie, powinien być przypięty lub przymocowany w inny sposób, aby zostały zapewnione warunki bezpieczeństwa na najwyższym poziomie, a nabywca musi dysponować (wizualnymi) dowodami wykonania tej czynności.
10. W przypadku rozbicia grilla należy zachować uszkodzony grill i wszystkie jego części, aby umożliwić zespołowi Bono Care dokonanie oceny szkody. W przypadku konieczności wymiany grilla uszkodzony grill zabierany jest pod warunkiem posiadania całego wyposażenia w wersji podstawowej, otrzymanego w momencie zakupu, chyba że postanowiono inaczej.
11. Ochrona ma zastosowanie wyłącznie do osób fizycznych.
12. Obowiązki nabywcy w okresie obowiązywania zasad:
12.1. Nabywca powinien przedsięwziąć wszystkie niezbędne, rozsądne środki ostrożności konieczne do zapobieżenia szkodzie lub jej zmniejszenia, aby uniknąć zaistnienia żądania zgodnie z niniejszymi zasadami:
12.2. Należy przestrzegać środków bezpieczeństwa i używać grilla we właściwy sposób;
12.3. W pierwszym dniu roboczym, niezwłocznie po zdarzeniu, należy poinformować przedstawicielstwo Kamado Bono drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wysyłając zdjęcia uszkodzonego grilla oraz kopię dokumentu jego nabycia;
12.4. W przypadku kradzieży, oprócz obowiązku powiadomienia przedstawicielstwa Kamado Bono w pierwszym dniu roboczym po zdarzeniu, należy zgłosić kradzież na policję w ciągu 24 godzin po uzyskaniu informacji o zdarzeniu. Ochrona Bono Care traci ważność w przypadku niezawiadomienia policji o kradzieży i braku udokumentowania zdarzenia na piśmie;
12.5. W razie wystąpienia zdarzenia konieczne jest posiadanie dokumentów nabycia, tj. faktury i/lub paragonu fiskalnego;
12.6. Sprzedawcy należy przedłożyć wszystkie wymagane przez niego dokumenty, niezbędne do zbadania okoliczności zdarzenia i przestrzegać innych wymogów związanych z badaniem okoliczności zdarzenia.
13. Sprzedawca ma prawo nie wymienić grilla lub jego części:
13.1. Jeżeli nabywca nie poinformował pisemnie przedstawicielstwa Kamado Bono o zdarzeniu i nie powiadomił policji w przypadku kradzieży w terminach określonych w niniejszych zasadach;
13.2. Jeżeli uszkodzono grill, któremu nie zostały zapewnione odpowiednie warunki bezpieczeństwa, przewidziane w zasadach;
13.3. Nabywca usiłował wprowadzić w błąd, fałszując fakty mające wpływ na ustalenie przyczyn zdarzenia, i podał niewłaściwe dane;
13.4. Nabywca nie posiada faktury i/lub paragonu fiskalnego poświadczającego nabycie grilla.
14. Sprzedawca zobowiązuje się wymienić grill lub jego części nie później niż 30 dni od dnia, w którym otrzymano wszystkie informacje niezbędne do ustalenia faktu, okoliczności i konsekwencji zdarzenia.
15. Sprzedawca, odmawiając wymiany grilla lub jego części, przedstawi nabywcy pisemne uzasadnienie swojej decyzji w ciągu 20 dni od dnia przyjęcia stosownej decyzji.
16. W przypadku ujawnienia okoliczności wskazujących na to, że grill lub jego części wymieniono wskutek błędnych lub sfałszowanych danych przedstawionych sprzedawcy przez nabywcę, sprzedawca ma prawo żądać, a nabywca zobowiązuje się dokonać zwrotu ceny nowego grilla lub jego części natychmiast po uzyskaniu informacji o tym fakcie.
17. Wszelkie nieporozumienia wynikające z egzekwowania zasad są rozwiązywane w drodze wzajemnych negocjacji, a w przypadku braku porozumienia spór może być rozstrzygany na drodze pozasądowej lub sądowej w trybie ustalonym przez prawo kraju, w którym nabyto grill.